Anna Jensen

En månad kvar

Swansea, vt-16 Permalink0
Även om jag inte har bokat min flygbiljett än så har jag ganska säker på att jag flyttar hem den 15 juni, vilket innebär att jag har en månad kvar här. En månad, det är ingenting! Jag har inte haft någon hemlängtan alls sen jag kom hit men förra helgen hade jag en liten dipp och kände att det skulle bli skönt att åka hem. Men efter helgen mådde jag bättre och nu känner jag återigen att jag inte vill hem till Sverige. Självklart längtar jag efter familj och vänner där hemma, men jag trivs så bra här och jag kan inte riktigt förstå att tiden har gått så fort.

Praktiken känns tusen gången bättre efter den här veckan. Jag känner att jag börjar bli säkrare och jag får göra mer. Naturligtvis varierar det beroende på vem man går med och vilken patient man har, men i det stora hela känns praktiken roligare nu och inte alls lika meningslös. Sen är det fortfarande ganska tufft med pass på 11-12 timmar, men jag börjar vänja mig. 

Den senaste tiden har vi haft riktigt bra väder här i Swansea. Tyvärr hinner jag inte njuta så mycket av det när jag har praktik, men när jag är ledig passar jag på att vara ute i solen. I torsdags var både jag och Linnéa lediga så vi spenderade eftermiddagen på stranden. Idag tog vi en promenad ut till Mumbles, ett område som ligger ca 5 km från campus. En kaffe i solen med utsikt över hela Swansea bay, kan det bli bättre? 

Till top