Anna Jensen

När ska jag lära mig att ingen är hel?

Livet ur mina ögon Permalink1
Den här veckan kommer att bli en "varannan dag vecka". Och då menar jag inte skola en dag, hemma en dag och så vidare. Utan en lång dag och en kort dag. Idag har jag praktik till 18:00, imorgon slutar jag halv tolv, på onsdag ska engelska B gruppen på bio så då är jag hemma vid halv åtta och på torsdag slutar jag vid elva. Sen är det äntligen påsklov.

Helgen har gått riktigt fort. I lördags kl.09:00 satte sig jag, mamma och syster på bussen mot Stockholm. Vi strosade runt på stan hela förmiddagen och på eftermiddagen var vi på Göta Lejon och såg Grease. Riktigt roligt var det.

Som om det inte var jobbigt nog att ställa om klockorna igår så var jag tvungen att gå upp tidigt. Det var nämligen dags för konfirmation. Det är inte mycket kvar för dem nu. Bara lite mer än en månad.

Nej nu ska jag börja göra mig klar för praktiken. Får se vad jag hittar på för något idag. 
#1 - - Syster:

Nej, nej syster. Nu har det nog blivit lite fel - jag hoppas verkligen inte att du behöver gå i skolan på långfredagen. Då ska vi ju tänka på farbror Jesus hela dagen!

Till top