Anna Jensen

Sista dagen på the Academy

USA - Au Pair Academy Permalink0
12:01

Igår började dagen ganska tidigt. Är fortfarande glad över att kroppen är inställd på svensk tid vilket gjorde att det inte var så jobbigt att gå up 05:30 när klockan ringde. Jag gjorde mig klar för dagen och packade min väska. Vid halv sju mötte jag upp svenskarna för att äta frukost. Jag vet att jag skulle ta en ny bild på utsikten men det var kolsvart när vi åt. Sorry!

Efter att ha vräkt i oss den otroligt nyttiga frukosten gick vi till våra rum för att packa det sista. Ner till lobbyn, packa om mellan väskorna, lämna rumsnyckel och hämta Pre-Departure Project (mitt blev "godkänt", yey!). Sen spenderade vi några timmar med att prata om bilkörning i USA och lite annat. Det kändes mest som att de försökte dra ut på tiden. Speciellt när vi började spela bingo. Sen blev det en salig röra av alla au pairer som skulle till olika flygplatser olika tider. Efter lunchen samlades vi som var kvar och sen var det bara att vänta. De som skulle bo i närheten blev upphämtade en efter en. Jag var i den sista gruppen som åkte til flygplatsen.


Mitt hotellrum på Hilton Hasbrouck Heights i New Jersey.


Under veckan var vi 174 au pairer från 27 olika länder. Slå den ni!


Vi svenskar var allmänt otrevliga och satt mest med varandra..


När vi kom fram så irrade vi runt på Newark och letade efter incheckningen. Sen vidare genom säkerhetskontrolen (men måste ta av sig skorna här i usa, så ha inte Converse på er!). Behövde inte vänta länge på flygplatsen innan det var dags att boarda. Vi blev lite försenade och flyningen tog kanske 2,5 timme. Flygplatsen här i Atlanta är världens största (om man räknar antalet passagerare) men först tyckte jag inte att det var så stort. Jag följde efter alla andra för att hitta till bagaget och helt plötsligt hamnade jag vid en tunnelbana. Så okej, det var ganska stort. Jag hade landat näst längst bort så jag fick åka en bit. När jag kommer fram och har åkt upp för rulltrappan står min världfamilj och vinkar till mig. Vi hämtade bagaget och väntade med min roomie från hotellet eftersom hennes värdfamilj var sena. Sen åkte vi vidare till mitt nya hem.

Efter en snabb rundtur i huset åt vi middag och jag gav mina presenter som jag köpt till familjen. Det verkade som att det uppskattades. Även lilla katten fick en present och hon verkade gladast av alla.

Jag har inte frågat min HM om det är okej att jag lägger ut bilder på familjen och huset. Därför får ni vänta ett tag med att se hur jag bor.
Till top