Anna Jensen

Vänta vänta vänta

USA - Rematch Permalink2
13:10


Allt jag kan göra för tillfället är att vänta vänta och vänta lite till. Igår skickade som sagt familjen ett mail med "house rules" som de ville att jag skulle läsa. Det är inte så farligt som det låter. Det innehöll bland annat schema, info om huset, viktiga telefonnummer m.m. Jag fick något liknande av min nuvarande värdfamilj men det var först när jag hade vart här i några veckor. Det känns väldigt skönt att jag får läsa igenom allt innan vi bestämmer om vi ska matcha för då är inte risken lika stor att man kommer dit och upptäcker att allt inte är som de beskrivit det.

Hur som helst, jag svarade att allt såg bra ut och undrade om de hade några fler frågor till mig. På förmiddagen idag fick jag ett mail där de skrev att de inte hade några fler frågor, att de inte pratar med någon annan au pair och att de nästan var helt redo för att matcha. De ville bara vara helt hundra på att det är rätt eftersom det blev knas med deras förra au pair. Hon var bara i familjen i en vecka, sen var hon ute och gick och lyckades bryta benet (låter lite som jag) och därför åkte hon hem. Familjen visste inte riktigt vad som hände och de tyckte att det hela var ganska konstigt. Nu väntar de i alla fall på att deras AD ska ringa och sen hör de förhoppningsvis av sig till mig.

Är fortfarande "fast" i huset. Det regnar ute och eftersom jag varken äger paraply eller gummistövlar så håller jag mig inne. Ofta så växlar vädret ganska fort här. Det kan vara strålande sol och helt plötsligt öser regnet ner. Om det bara duggregnar kan man vara ute utan problem men jag vill inte vara på långpromenad och helt plötsligt stå mitt i skyfallet. Därför passar jag på att göra tråkiga saker som att tvätta, stryka, städa osv bara för att få tiden att gå. Min AD ringde nyss och berättade att hon pratat med familjen i Piedmont och att de i princip var redo att boka min flygbiljett. Vet inte riktigt vad som skulle kunna hända för att få familjen att helt ändra uppfattning så det ser ut som att jag flyttar den här helgen.
#1 - - Malin:

åh vad kul att du i princip säkert har fått en ny bra familj :) och då hamnar du ganska nära mig också! bara mycket närmare san francisco än vad jag bor ;)

#2 - - Matilda:

Vad roligt Anna! Hoppas det blir bra nu, låter ju kanon. Vi får ju ses inne i SF då :D

Till top