Anna Jensen

Point Reyes National Seashore

USA - Systerbesök Permalink0
Eftersom Emelie och jag hyrde bil så passade vi på att åka runt till alla möjliga ställen. Ett av stoppen blev vid Point Reyes där det finns en fyr långt ut på en klippa. Har man tur (eller otur om ni frågar mig) kan man se valar därifrån. Inga valar för vår del, även om jag hade panik eftersom jag var säker på att jag såg något som rörde sig i vattnet. Tyvärr var den sista biten ut till fyren stängd just den dagen vi var där, så vi kom bara en bit. Men det räckte, tro mig. Det var kallt och blåsigt så vi sprang nästan tillbaka till bilen när vi hade turistat klart. Men fint var det! Kan tänka mig att det är tusen gånger finare om man är där en klar solig dag.
 
 
Spanade efter valar
 
Fyren vid Point Reyes
 
 
Vägen ut till fyren (eller rättare sagt till parkeringen eftersom man måste gå den sista biten) var smal och krokig, mitt ute i ingenstans. Vi åkte förbi en farm och just när vi kom kände korna för att gå över vägen. Bara att stanna och vänta.
Till top