Anna Jensen

"Botten upp och resten i håret!"

- Vardagsliv Permalink0
Igår var det alltså dags för vår första tenta. Som jag sagt tidigare har kursen vart väldigt tråkig och inte så svår förrän man skulle lära sig allt. Då upptäckte vi att den var ganska krånligt att plugga in eftersom det var ganska oklart vad som var viktigt. Hur som helst, efter några få timmars sömn begav jag mig till skolan tidigt på morgonen. Blandade känslor och jag visste inte om jag skulle spy eller springa därifrån. Men det gick helt okej och trots att vissa frågor kändes som rena grekiskan så tror jag i alla fall att jag blev godkänd. 
 
Efter tentan gick jag och skrev på kontraktet till min nya lägenhet. Yes, jag ska lämna Råslätt och förflytta mig närmre stan. En jättemysig etta ca 2,5km från högskolan så det känns jättebra! Även om jag trivs bra här och det fungerar väldigt bra med min rumskompis så har jag alltid vart inställd på att hitta något eget. Får den redan första april så det är lite drygt en månad kvar innan det är dags att flytta igen.
 
Igår kväll stod "fira att tentan är över-fest" på schemat och eftersom jag är ensam över helgen så hamnade alla människor här hos mig. För att citera Olivia, "botten upp och resten i håret!" var en ganska bra beskrivning på kvällen. Vi har pratat om det här sen vi började kursen och jag tror att halva mitt insparkslag var på plats vilket också innebar att jag hade ganska mycket att städa i natt. Nu är jag dock ganska glad att jag tog tag i det när jag kom hem för det betyder att jag kan ligga i sängen och titta på film hela dagen. Bäst att passa på nu för från och med måndag och fem veckor framåt kommer jag inte att ha något liv. Hej hej anatomin!
 
 
 
Instagrambilder från senaste veckan. 1: I tisdags försökte vi plugga till tentan men det slutade med att vi åt thai-buffé istället. 2: I torsdags åkte jag och Linnéa till hemmakväll för att köpa plugg-godis och sen satt vi i skolan hela dagen och det verkade som att några saker fastnade i hjärnan i alla fall. 3: ny lägenhet, check √ 4: Obligatorisk mupp-bild med Alex och Linnéa innan vi skulle ut igår.
Till top